De keuze is reuze

Met maar liefst 151.000 gebruikte auto’s (!) die een weg proberen te vinden naar hun nieuwe eigenaar is er op internet voldoende keus voor iedereen. Maar waar moet je als klant beginnen? Ok, toegegeven; in die 151.000 stuks zijn alle auto’s meegenomen: goedkope budgetauto’s en jong gebruikte middenklassers, maar ook zeldzame klassiekers en peperdure sportwagens die slechts voor een enkeling bereikbaar zijn. Laten we daarom eens inzoomen op een specifiek model. Stel je voor, een klant zoekt een Volkswagen Golf 5-deurs (benzine) van twee- tot vier jaar oud met maximaal 60.000 km op de teller. Budget: € 18.000,- Moet lukken toch?.

Na het invoeren van bovenstaande criteria blijven er nog steeds meer dan 160 stuks over. Lucht dat op? Misschien wel. Althans,  voor de koper.

Maar als autobedrijf sta je voor een behoorlijke uitdaging: hoe ga jij je nu met jouw Golf onderscheiden van de massa? Oftewel, hoe zorgt jouw advertentie ervoor dat de klant jouw showroom komt bezoeken en niet die van je concurrent? Wat kun je, naast het vragen van een marktconforme prijs en het toevoegen van kwalitatief goede foto’s aan je advertentie, nog meer doen om die potentiële kopers naar je showroom te krijgen?

Een goed product verdient een goed verhaal

Eerst bekijkt de klant de plaatjes, daarna leest hij wat er bij staat. Om de klant uiteindelijk dus ‘live’ je showroom in te krijgen, heb je een goed verhaal nodig. Je moet de klant dus op een positieve manier raken met jouw woorden. Weet je waarom?

Heel simpel; de klant vindt de digitale reis langs de 160 overgebleven Volkswagens die aan zijn zoekcriteria voldoen al vervelend genoeg.

Maar wanneer jij met een goed verhaal houvast geeft stuur je hem de juiste richting op, namelijk naar jou. En dat is toch wat je wilt? Die Golf, die verkoop jij hem, daarvan ben ik overtuigd. Want jij doet graag waar je goed in bent. Net als ik. Zo houd je niet alleen plezier in je vak, maar word je ook nog eens beter. Jij in je showroom vol met mooie auto’s, ik achter mijn bureau met pen, papier en een laptop. Want daar ligt mijn kracht.

Wat doe jij? Laat je de klant worstelen, in de hoop dat jouw showroom zijn eindbestemming is? Of maak je het hem makkelijk en wijs je hem de weg? Ik help je er graag bij, neem gewoon even contact met mij op.